Sabtu, 1 Disember 2012

Menteri Turki: "Erdogan" jurutera status bagi Palestin kata "pemerhati" .. Perdana Menteri membuat peta "Facebook profil"


Ahad Disember 02, 2012


Menteri Turki itu berkata pada hari Sabtu bahawa Perdana Menteri Turki Recep Tayyip Erdogan adalah arkitek kemenangan Pihak Berkuasa Palestin di Perhimpunan Agung Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) dengan menewaskan status pemerhati bukan ahli negeri.
  Berita agensi berita Anatolia untuk Egeman Bagbs, Negeri Menteri Turki menjaga Hal Ehwal Eropah dan perunding ketua Turki ke Kesatuan Eropah, mengatakan bahawa "Perdana Menteri Recep Tayyip Erdogan adalah kejayaan Jurutera Palestin terbesar, di mana digunakan hubungan yang diplotkan yang lalu 10 tahun langkah demi langkah di dunia."  
  Beliau berkata bahawa proses ini ringkasan yang bermula sejak penarikan diri dari Forum Ekonomi Dunia di Davos Erdogan dalam protes di tidak memberi masa yang cukup untuk bertindak balas kepada Presiden Israel Shimon Peres, berhubung serangan Zionis ke atas Gaza pada tahun 2008-an dan awal 2009.
  Dan ditambah Bagbs "tidak boleh menjadi entiti Zionis dalam keadaan aman damai kecuali kembali rakyat Palestin yang terdedah kepada penindasan tahun lalu negeri dan pengetahuan beliau dan modal, Baitulmuqaddis."
Bagi pihaknya, Turki Perdana Menteri Recep Tayyip Erdogan menyatakan kegembiraannya resolusi ini, untuk membangunkan peta Palestin pada peribadi laman web rangkaian Facebook sosial beliau, dan ia antara hello Palestin dalam Bahasa Inggeris, selepas Perhimpunan Tingkat mercu tanda Umum Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB), yang Deklarasi Palestin «pemerhati Negeri».
  Erdogan tidak berhenti pada itu, tetapi meletakkan helang yang membawa bendera Palestin, pada halaman peribadi beliau, dan memberi terima kasih kepada semua orang-orang yang menyokong keputusan «Palestin sebagai negara pemerhati.
  Petang Khamis menyaksikan undi terakhir Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB), untuk mendapatkan Palestin «negeri bukan ahli pemerhati, yang mengakibatkan di 138 negara undi memihak resolusi, dan 41 negara menahan diri daripada mengundi, dan 9 negara enggan untuk menyokong.
  Palestin memenangi preskripsi bukan ahli pemerhati keadaan di Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) dalam undi dalam Perhimpunan Agung dua hari sebelum keputusan 138 orang mengundi memihak dan 9 undi terhadap, dengan 41 berkecuali.
elshaab 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan