Rabu, 5 September 2012

Bagaimana teknologi merevolusikan sekolah-sekolah di UK

Rabu 5 Sept.2012
Awal September digunakan untuk melihat tergesa-gesa untuk Woolworths tempatan bagi kes pensil baru, pembaris, kompas dan mungkin protraktor.

Tetapi sebagai anak-anak muda di seluruh pulangan UK ke kelas selepas cuti musim panas yang panjang, ramai sebaliknya akan pembungkusan komputer tablet atau komputer riba dalam beg sandang mereka.

Sejak tahun-tahun kebelakangan ini, cara murid British diajar di sekolah telah merevolusi oleh teknologi.

Sama ada ia menghubungkan kepada "awan" yang untuk berkongsi kerja rumah dengan rakan sekelas rakan-rakan atau mewujudkan YouTube video dan projek-projek interaktif, yang skop yang mereka boleh menjadi inventif dan inovatif telah telah dibuat jauh lebih mudah melalui kekayaan yang dari teknologi kini disediakan kepada murid-murid dan guru-guru mereka.

Tiada lagi adalah papan putih interaktif penanda aras bagi teknologi di dalam bilik darjah. Malah, banyak sekolah kini menjauhi ini untuk alat mudah alih untuk memastikan tutor boleh bergerak bebas di sekitar bilik, berinteraksi lebih rapat dengan orang-orang di bawah jagaan mereka.

Ia adalah persekitaran yang akan benar-benar asing kepada ibu bapa dan datuk nenek pelajar hari ini.

Adam Dekan, Ketua Ekonomi di sekolah bebas di Kent, berkata: "Perkara yang kini benar-benar berbeza apabila saya berada di sekolah menengah 20 tahun yang lalu dan mereka telah berubah secara besar-besaran walaupun sejak saya mula mengajar pada tahun 2003.

"Kemudian teknologi adalah benar-benar rumit dan jalur lebar adalah perlahan. Sekarang semua murid-murid dan guru-guru kami mempunyai MacBook Pro manakala di sekolah Negeri sebelumnya saya bekerja di, setiap pelajar diberikan komputer tablet sebagaimana mereka telah memasukinya pada tahun-tahun tujuh atau 12 untuk mengambil melalui tahun sekolah dengan mereka.

"Lessons sekarang adalah jauh lebih interaktif. Saya kerap menunjukkan video dari YouTube atau iPlayer projektor dan semua orang menggunakan Google Docs untuk mewujudkan kerja mengenai.

"Sebagai seorang guru, ia bermakna saya boleh mengesan dengan tepat yang telah dilakukan apa kerana ia meninggalkan jejak digital dan membolehkan kanak-kanak untuk bekerjasama pada projek, sama ada mereka berada di dalam kelas atau duduk di rumah.

"Saya juga menggunakan tapak simpanan dalam talian Dropbox untuk berkongsi muat turun modul dengan anak-anak dan saya juga mempunyai saya sendiri berasaskan sekolah laman Facebook, di mana saya boleh mengingatkan mereka kepada peristiwa-peristiwa yang mungkin berguna, dokumentari di TV untuk menonton dan menghantar link yang menarik untuk melihatnya "


[Artikel Berkaitan: keluarga appy Playing - bagaimana kanak-kanak mengubah landskap digital ]



Encik Dekan menambah: "Tablet seperti iPad kini jauh lebih berguna daripada komputer riba tradisional, terutama dengan perisian pendidikan Apple dari iTunes U.

"Kelemahan hanya ialah murid cenderung untuk menjadi 'pemerlu maklumat' dalam bahawa mereka mengakses apa sahaja yang mereka mahu tahu merta melalui carian dan kemudian membaca ia sebagai Injil.

"Saya kini mendedikasikan masa untuk menunjukkan kepada mereka bagaimana untuk menjadi lebih bijak tentang carian mereka dan bagaimana mereka boleh penyelidikan internet dengan betul."

Drew Buddie, kepala ICT di Sekolah Diraja Masonic for Girls di Hertfordshire, adalah satu lagi yang percaya alat percuma dari internet merevolusikan pendidikan.

Beliau menjelaskan: "Tanpa bayangan keraguan, menarik dan kreatif, biasanya percuma, web 2.0 alat bahawa pelajar boleh menggunakan individu dan usaha sama seperti Wiki dan mindmaps bermakna terdapat tidak pernah masa yang lebih menarik untuk mengajar atau diajar.

"Saya juga percaya bahawa percetakan 3D dan pengekodan dan robotik menawarkan potensi yang paling menarik di dalam kelas pada masa ini kerana kedua-duanya kini mampu untuk mana-mana sekolah untuk menyampaikan."

Tetapi Encik Buddie mengakui dia menyedari satu set baru masalah sekolah kini menghadapi.

Beliau berkata: "Teknologi telah membawa dunia meja pelajar sendiri tetapi ini telah membawa kepada murid-murid dapat menilai kebenaran kandungan, jadi malas boleh membawa kepada mendapat keputusan yang tidak tepat.

"Anak-anak muda juga perlu belajar untuk menjadi kurang bersedia untuk mengorbankan privasi mereka di rangkaian sosial dan untuk menjadi sedar tentang bagaimana untuk mencipta kesan positif digital untuk diri mereka sendiri yang akan dilihat oleh kolej, universiti dan majikan pada masa depan."


[ Permainan Britannia: Mendidik generasi pencipta ]


Pada bulan Jun, Kerajaan telah mengumumkan ia akan menggunakan teknologi dalam bilik darjah untuk membantu murid berhubung dengan dunia membangun dengan membawa sahabat pena di luar negara dan lawatan pertukaran asing ke dalam abad ke-21 melalui persidangan web dan aplikasi telefon bimbit.

A baru tiga tahun Menyambung Bilik Darjah program bertujuan untuk berkongsi kepakaran dengan orang-orang perhimpunan bersama di luar negara dan juga memegang maya.

Chohan Abdul, seorang pengarah di Akademi di Bolton Essa, percaya teknologi pastinya mengubah perkara-perkara yang lebih baik.

Beliau berkata: "penggunaan iPod dan iPads adalah satu trend yang semakin meningkat di dalam kelas banyak Lebih dan lebih banyak sekolah bergerak jauh dari papan putih interaktif yang mahal yang tidak digunakan, dan memerlukan guru untuk berdiri di hadapan bilik dan jauh dari pelajar. "

Encik Chohan mengatakan bahawa walaupun terdapat kos yang ketara kepada sekolah-sekolah untuk membeli tablet seperti iPads mulanya, ini boleh diimbangi oleh pelbagai penjimatan dalam jangka panjang.

Beliau menjelaskan: "iPads adalah satu pelaburan untuk sekolah bukannya gantian untuk komputer riba Disebabkan untuk kemudahalihan dan kebolehpercayaan mereka, kita telah melihat penurunan mendadak dalam kos percetakan Kami telah mampu untuk mengeluarkan pencetak tambahan dari sekolah dan meluluskan. imbasan ke email sistem.

"IPads juga membenarkan penggunaan perkhidmatan awan seperti Dropbox - lagi ini membantu untuk mengurangkan kos penyimpanan mahal dan keperluan untuk kakitangan tambahan untuk menyokong infrastruktur.

"Telefoni kami telah digantikan dengan penyelesaian iPad. Ini membolehkan setiap guru untuk menggunakan mereka sebagai telefon. Ini telah membawa kepada penjimatan kos yang besar dalam bahawa kita tidak mempunyai untuk menjalankan kabel tambahan atau membeli telefon bimbit.

"Teknologi telah juga dipengaruhi budaya pembelajaran. Guru dan kakitangan bersekutu boleh bekerja dari mana-mana sahaja di sekolah menghapuskan keperluan untuk mempunyai pejabat yang mahal dan sosialisasi yang semakin meningkat."

Beliau memetik manfaat tambahan lain seperti pelajar dapat menggunakan tablet mereka bukannya perlu bersaing untuk masa pada komputer rumah bersama keluarga. Mereka juga mampu untuk menghantar e-mel kepada guru dengan tutor bertindak balas apabila mereka bebas untuk berbuat demikian.

Beliau menambah: "Biasanya pelajar akan perlu pergi ke 'bilik komputer' atau menggunakan komputer riba troli dan maka guru perlu meletakkan dengan mimpi ngeri lupa kata laluan dan komputer tidak berfungsi Ini pengalaman miskin untuk pelajar kini telah dikeluarkan. .

"The halangan terbesar untuk mengubah minda sekolah berkenaan dengan penggunaan teknologi. The budaya dan penggunaan ruang kepada perubahan. Seorang guru tidak boleh terus untuk menjadi 'yang bijaksana di peringkat' dan hanya menyampaikan maklumat dari hadapan "

Tetapi Graham Brown-Martin, pengasas tangki pendidikan berfikir Pembelajaran Tanpa Sempadan, berkata teknologi hanya boleh pergi sebahagian daripada cara untuk mengubah bilik darjah.

Beliau berkata: "Jika kita melihat bagaimana digital teknologi telah terganggu dan berubah hampir setiap aspek kehidupan seharian kita kita akan melihat bahawa rasmi sistem pendidikan kita adalah praktikal yang terakhir memegang-keluar dari revolusi digital seolah-olah abad ke-21 tidak pernah berlaku. .

"Pasti kita mempunyai semua jenis teknologi yang dilemparkan kepada pendidikan tetapi teknologi ini direka untuk memperkukuhkan dan mengautomasikan amalan pengajaran yang telah dibentuk dalam Pendidikan abad ke-19. Sendiri telah tidak diubah oleh teknologi kerana kita terus mengekalkan kurikulum yang berasaskan fakta bahawa diukur dengan menguji pelajar keupayaan untuk ingat fakta ini di dalam peperiksaan. "

Beliau menambah: "Kita perlu untuk menghentikan pemikiran dari segi teknologi dan apa sambungan berleluasa bermakna apabila setiap kanak-kanak mempunyai akses segera kepada fakta sentiasa Bagaimana kita boleh membangunkan kemahiran pemikiran kritikal mereka untuk membuat keputusan yang baik berdasarkan tsunami maklumat Kita mesti berfikir.? tentang masalah pembelajaran dan penilaian berasaskan bukannya berasaskan fakta dan kemudian menentukan apakah peranan baru guru dan sekolah dalam persekitaran ini. "
Sumber 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan