Jumaat, 16 November 2012

Simpati nasib penduduk Gaza

  

 Sabtu 17 Nov.2012
Simpati buat penduduk Gaza setelah seorang demi seorang pemimpin mereka mati syahid dibunuh oleh Zionis Israel. Kehidupan di bandar Gaza itu saperti mimpi yang amat mengerikan iaitu siang dan malam kehidupan sentiasa diburu bedilan peluru dan roket. Mereka bukan sahaja kekurangan makanan dan minuman bahkan terpaksa bergelap pada malam harinya.

Tiada siapa yang berani dan tiada negara Islam yang mampu isytiharkan untuk berjuang bagi membebaskan bumi Palestin. Hal ini kerana umat Islam telah hilang roh dan semangat jihad, lantas tidak bersatu dan takut dengan ugutan konco-konco Zionis Yahudi seperti Amerika dan negara-negara barat yang lain. Kalau ada pun hanya memandang dari jauh sahaja apa yang berlaku tetapi tidak mampu berbuat apa-apa untuk menentang Zionis Yahudi yang sombong dan bongkak ini.

Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) seolah-olah tidak nampak atau mentutup mata daripada melihat dan kekejaman askar Israel terhadap penduduk Palestin.

Pemimpin Islam dari seluruh dunia jangan berpeluk tubuh sahaja tetapi mesti bertindak segera untuk memastikan bumi Palestin dibebaskan daripada cengkaman Zionis Yahudi yang tidak habis-habis menyusahkan rakyat Palestin dan dunia islam.

Jika 1.5 bilion umat Islam daripada jumlah 7 bilion ini bersatu menentang rejim Zionis Yahudi yang hanya 20 juta sahaja, bumi Palestin terbela. Atau jika negara-negara Islam di sekeliling negara haram Israel berpakat menentangnya habis-habisan sudah tentu Islam akan menang dan negara Palestin akan berdaulat kembali.

harakahdaily

Tiada ulasan:

Catat Ulasan