Khamis, 3 Januari 2013

Kelantan tekad pertahan gelaran


PARA pemain Kelantan bergambar selepas Majlis Pelancaran Jersi dan barangan Rasmi Pasukan Serta Pengumuman Penaja The Red Warriors 2013 di Kelantan Trade Centre, Kota Bharu semalam.


JUARA trebel musim lalu, Kelantan meletakkan sasaran untuk mempertahankan kejuaraan yang diraih musim lalu biarpun bakal berdepan saingan sengit daripada beberapa pasukan tahun ini.
Presiden Persatuan Bola Sepak Kelantan (KAFA), Tan Sri Annuar Musa berkata, meskipun misi tersebut tampak sedikit sukar selepas kehilangan beberapa tonggak utama seperti Norshahrul Idlan Talaha, Nurul Azuan Roya dan Mohammad Ghaddar yang memilih untuk berhijrah ke pasukan baharu.
Bagaimanapun, beliau tetap optimis skuad The Red Warriors mampu mengulangi kejayaan yang dilakukan musim lalu.
"Saya akui, kehilangan tiga pemain tersebut merencatkan sedikit persiapan pasukan bagi mengharungi saingan musim ini kerana kita mempunyai masa yang singkat untuk mencari pengganti mereka.
"Harus diingat, saingan musim ini dijangka sengit selepas beberapa pasukan membuat persiapan rapi termasuk dari segi pemilihan barisan pemain. Saya menjangkakan antara pasukan yang akan memberikan cabaran buat skuad The Red War- riors musim ini ialah Perak, Selangor, Terengganu, Johor Darul Takzim dan Angkatan Tentera," katanya.
Beliau berkata demikian kepada pemberita pada Majlis Pelancaran Jersi dan barangan Rasmi Pasukan Serta Pengumuman Penaja The Red Warriors 2013 di dewan utama Kelantan Trade Centre di Kota Bharu semalam.
Pada majlis tersebut, KAFA memperkenalkan 10 penaja rasminya untuk musim ini iaitu syarikat prabayar terkemuka Negara Hotlink Maxis, Azizan Osman.com, Sinar Harian, Tresenergy, Muda Osman, Mamme, Desa Murni Batik, Pure're Spritz, Redbull dan Keropok Sira Cap Nara Pasir Puteh.
Bagaimanapun, Annuar melihat perkara tersebut sebagai satu cabaran yang sihat dan perlu dihadapi oleh pasukannya dalam usaha untuk memperkasakan pasukan bagi saingan tahun ini.
"Bagi saya ia suatu persaingan yang sihat, secara tidak langsung ia akan meningkatkan lagi permainan pasukan. Ini adalah langkah yang baik untuk mengangkat lagi mutu saingan liga tempatan," ujarnya.
Mengulas mengenai tajaan itu, Annuar memberitahu Hotlink Maxis merupakan penaja utama Kelantan musim ini yang melibatkan jumlah tajaan paling besar sejak beliau dilantik menerajui KAFA.
kosmo

Tiada ulasan:

Catat Ulasan