Isnin, 17 Januari 2011

Bismillah (Dalam Nama Allah): Makna Bismillah, Power dan Worth of Bismillah

Aoudo Jadi Mena Arrajem syaitan Al Allahe Bismillah (Dalam Nama Allah) adalah awal dari segala sesuatu yang baik, jadi kita akan mula dengan itu. Frasa ini terpujilah tanda dari Islam, satu terus-menerus dibacakan oleh semua makhluk melalui lidah mereka kedudukan. Jika anda ingin melihat sumber-sumber yang tak habis-habisnya kekuatan dan berkat, mempertimbangkan alegori berikut:

Pelancong di gurun pasir Arab harus melakukan perjalanan di bawah nama seorang ketua suku dan perlindungan, atau mereka akan terganggu oleh bandit dan tidak dapat memperoleh apa yang mereka perlukan selama perjalanan. Dua orang, satu rendah hati dan yang lain sombong, berangkat melakukan perjalanan. Yang rendah hati memperoleh nama kepala suku, yang tidak sombong. Yang pertama melakukan perjalanan di mana-mana dengan selamat. Setiap kali ia bertemu dengan bandit, ia berkata: "Saya musafir dalam nama kepala ini," dan begitu juga ditinggalkan sendirian. Dia diperlakukan dengan hormat dalam setiap khemah ia masuk. Sebaliknya, satu sombong menderita bencana dan ketakutan, kerana ia harus berjuang dan memohon untuk setiap keperluan. Ia menjadi asas dan keji.

Anda musafir itu, dan dunia ini adalah padang pasir. kelemahan anda dan kemiskinan tidak terhad, dan musuh dan penderitaan yang anda terkena berada di luar nombor. Mengingat ini, memanggil nama Pemilik Abadi dan akhirat Penguasa dunia ini, kerana hanya ini akan dapat melepaskan kamu dari tersebut mengemis dan ketakutan.

Bismillah (Dalam Nama Allah) adalah harta diberkati. Ini tak terhad anda menukar kelemahan dan kemiskinan, dengan mengikat anda ke Mahakuasa dan Penyayang Satu-Power tak terbatas dan Mercy, ke yang paling diperhatikan pendoa syafaat di Mahkamah-Nya Ta'ala. Ketika anda mengatakan Bismillah, anda bertindak dalam nama-Nya. Anda seperti seorang askar yang bertindak atas nama negara, takut tak ada, melakukan segala sesuatu dalam nama undang-undang dan negara, dan bertahan terhadap segala rintangan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan